Wat is MetOlijf.nl?
MetOlijf.nl is een webshop gespecialiseerd in natuurlijke cosmetica zonder parabenen, propyleenglycol, minerale oliën en genetisch gemodificeerde plantextracten. Maar bovenal natuurlijke cosmetica dat geheel dierproefvrij is. Zowel de ingrediënten als het eindproduct zijn nooit op dieren getest.
Welke cosmeticamerken wij aanbieden vind je hier:
Onze Merken.
Hoe plaats ik een bestelling?
*: Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Zoek het artikel dat je wilt kopen.
Klik op 'Bestellen'. Het artikel verschijnt nu in je winkelwagentje.
Klik op 'Ga naar de winkelmand'.
Wil je verder winkelen? Geen probleem. Het artikel blijft in je winkelmandje liggen.
In de omgeving van je winkelmandje kan je nagaan of alle producten naar wens zijn.
Je hebt hier de mogelijkheid om een MetOlijf.nl-code in te geven als je deze hebt.
Ook heb je de mogelijkheid, als je bent ingelogd, om eventueel gespaarde punten van een vorige bestelling in te leveren voor korting op de artikelen in je winkelmand.
Klik op 'naar betalen' om naar je persoonlijke gegevens te gaan.
*: Controleren, betalen en afronden
Indien je nog niet bent ingelogd krijg je hier de mogelijkheid om in te loggen op een bestaand account, als je eerder hebt besteld.
Ben je nieuw op MetOlijf.nl, vul dan de gegevens eronder in. Je ontvangt dan automatisch een e-mail van ons met een loginnaam en wachtwoord voor een eventuele volgende keer dat je een bestelling plaatst.
Ook kun je een alternatief bezorgadres ingeven.
Op het tweede scherm kan je aangeven op welke dag en/of afleverlocatie (Pakjegemak) je je bestelling wil ontvangen. Daaronder geef je aan hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDeal, Achteraf betalen, Creditcard, Paypal, Bancontact of VVV Giftcard.
Op het derde scherm kan je nog eens controleren of alles juist en naar wens is.
Tevens kan je hier aanvinken of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Dan ontvang je informatie over de nieuwste producten maar ook over alle aankomende en exclusieve aanbiedingen.
Is alles naar wens? Klik dan op 'bestelling betalen'.
Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je bestelling.
Hoe gaat de levering?
MetOlijf.nl stuurt je een e-mail zodra wij de bestelling hebben overgedragen aan de bezorgdienst PostNL. Deze e-mail ontvang je vlak na je bestelling.
Hierin staat ook de track & trace code van PostNL.
Via je account kan je je bestelling ook op de voet volgen.
Ga naar je account en vervolgens je 'Order geschiedenis'. Hier zie je je bestellingen van het afgelopen jaar.
Bestelstatus 'Wordt verwerkt'
Metolijf maakt je bestelling klaar.
Het kopje 'Verzending' geeft aan wanneer de bezorgdienst je bestelling ontvangt.
Bestelstatus blijft 'Wordt verwerkt', ook al is de verwachte leverdatum overschreden.
Je ontvangt een e-mail met een nieuwe leverdatum.
Als je niet wilt wachten op de nieuwe leverdatum, dan kan je kosteloos annuleren.
Bestelstatus 'Verzonden'
Je bestelling is overgedragen aan de bezorgdienst en is naar je onderweg.
Je kan je bestelling volgen d.m.v. de track & trace code die wij hebben toegevoegd.
Wat zijn de levertijden?
Levertijden
Direct leverbare artikelen:
Bestel je op een werkdag voor 23:45 uur, dan heb je deze de volgende dag in huis.
De bezorging van pakketten is van dinsdag tot en met zaterdag.
Artikelen die niet direct op voorraad zijn:
Deze zijn niet te bestellen.
Vindt de levering altijd een dag later plaats?
Heb je op een werkdag voor 23:45 besteld dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Je pakketje wordt dan, zowel in Nederland als in België, de volgende dag door Postnl aangeboden.
In uitzonderlijke gevallen kan het echter gebeuren dat door drukte (o.a. rond Kerst, Pasen, Pinksteren) of extreem weer je pakketje niet de volgende dag na verzending wordt aangeboden, maar een dag later.
Bestel je een artikel met 2 - 3 dagen levertijd, dan wordt deze met enkele dagen verzonden.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 4,95 als de besteding onder de € 50 komt.
Bestel je voor meer dan € 50 dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening en hoef je daar niet voor te betalen.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Het is niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Je kan wel altijd kiezen voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.
Kan ik ook vanuit België of Duitsland bestellen?
Wij verzenden ook naar België en Duitsland.
Bestel je boven de € 50 betaal je geen verzendkosten naar België en Duitsland.
Bestel je onder de € 50, dan zijn de verzendkosten € 4,95.
Kan ik ook voor kleine bedragen iets bestellen?
Het is bij MetOlijf.nl helaas niet mogelijk om bestellingen te plaatsen voor een bedrag onder de € 12,50. Het is met de almaar stijgende verzendkosten, kosten van grondstoffen en energieprijzen niet rendabel - en verstandig - om zulke bestellingen te versturen. Maar wees niet getreurd; uitpakken bij MetOlijf.nl is gegarandeerd altijd een feest.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Een bestelling kan je annuleren zodra deze nog niet is verzonden.
Stuur een e-mail naar klantenservice@metolijf.nl. Vermeld hierin je bestelnummer en dat je de bestelling wilt annuleren.
Je ontvangt van ons de bevestiging dat je bestelling is geannuleerd.
Mocht er al reeds een betaling hebben plaatsgevonden, dan zullen wij deze meteen terugboeken.
Is er een modelformulier waarmee ik van mijn koop kan afzien?
Sinds 1 juni 2014 is er naar aanleiding van de Europese Richtlijn, met betrekking tot de consumentkoop, een modelformulier opgesteld. Deze is hieronder te vinden.
Voordat er producten worden teruggezonden moet deze wel eerst bij ons retour worden gemeld.
Om het modelformulier uit te printen
Klik je hier voor het formulier.
--------------
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Is er een bedenktermijn?
Heb je van ons één of meerdere producten ontvangen? Dan heb je 30 dagen de tijd, na ontvangst, om de koop van deze of meerdere producten te ontbinden. Dit kan en mag zonder opgave van een reden. Een retour regel je binnen je account. Na het invullen ontvang je van ons een retourlabel via de mail. Een retour kan je ook regelen via het herroepingsformulier. Nadat je hebt aangegeven de bestelling niet te willen houden heb je nog 14 dagen de tijd om het/de product(en) te retourneren. Via PostNL bieden we je een gereduceerd tarief om het/de product(en) te retourneren.
Waar vind ik het herroepingsformulier?
Sinds 1 juni 2014 is er naar aanleiding van de Europese Richtlijn, met betrekking tot de consumentkoop, een modelformulier opgesteld. Dit is het herroepingsformulier.
Dit formulier kan je gebruiken nadat je bij ons via de telefoon, chat of e-mail hebt aangegeven om van je aankoop af te zien.
Klik hier voor het formulier
Na het invullen kan je deze als e-mail versturen naar ons.
Ons mailadres is:
klantenservice@metolijf.nl
Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?
Ga naar
MetOlijf.nl Retouren/">MetOlijf.nl Retouren. Vul hier je bestelnummer in waarvan je één of meerdere producten wil retourneren. Vul daarna je e-mailadres in en daarna op "klik hier om te starten". Geef aan welke producten je retour wil sturen en welk aantal en rond het proces af.
* Verpak het artikel in een degelijke verzenddoos. Deze kan ook worden teruggestopt in de door ons geleverde verzenddoos. Plak eventueel het door ons verzonden retouretiket op het pakket en stuur deze op. Indien je gebruik maakt van ons retouretiket is verzending € 5,95 voor zowel België als Nederland.
Je kan uiteraard ook je pakket zonder voorafgaande mededeling en zonder retouretiket naar onderstaand retouradres opsturen. De directe kosten voor het terugzenden zijn in dat geval geheel voor eigen rekening.
Zodra MetOlijf.nl je retourzending ontvangen en verwerkt heeft, ontvang je een e-mail. De e-mail geeft aan wanneer je de terugbetaling of het vervangend artikel ontvangt.
Retouradres:
MetOlijf.nl
Weide 30
4206CJ Gorinchem
Nederland
Kan ik een product ruilen?
Het is bij ons niet mogelijk om een product om te ruilen. Mocht je graag een ander product willen ontvangen, dient het eerder ontvangen product retour te worden gestuurd en het nieuwe product opnieuw te worden besteld. Op deze manier ontvang je het snelst het juiste product.
Kan ik retourneren op jullie locatie?
Het is niet mogelijk om bij ons op locatie artikelen te retourneren of om te ruilen. Retourneren gaat altijd via een retourlabel dat je kan inleveren bij een Postnl punt.
Wat is de terugbetalingstermijn?
* Bij annulering
Achteraf betalen: je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde artikel.
iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt opgeheven
* Bij retourneren
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, betalen wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending aan je terug. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de goederen hebben ontvangen, of totdat er is aangetoond dat de goederen zijn opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de transactie hebt verricht.
Achteraf betalen: drie werkdagen. Indien je nog niet hebt betaald vervalt de betalingsverplichting.
iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: vijf werkdagen
Mag ik geopende cosmetica retourneren?
Uitgesloten van het herroepingsrecht is cosmetica en parfum, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Cosmetica is namelijk om redenen van hygiene niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken en/of het product is gebruikt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ik heb mijn pakketje niet afgehaald van een afhaalpunt, wat nu?
Als een pakketje retour wordt gezonden van een afhaalpunt komt deze een dag later bij onze retourafdeling. Wij zullen dit pakketje behandelen als een retour. Het bedrag van je bestelling, minus de retourkosten van € 5,95, zal dan worden teruggestort op je rekening.
Mijn bestelling is verzonden, maar ik wil toch van de koop afzien. Wat nu?
Je kan het pakketje weigeren als het bij je wordt aangeboden. Het pakketje wordt dan retour gezonden naar ons. Het bedrag van je bestelling, minus de retourkosten van € 5,95, zal dan worden teruggestort op je rekening.
Wat zijn de betaalmethoden?
Bij MetOlijf.nl kan je betalen met Ideal, Billink: Achteraf betalen, Mastercard, Visa, Paypal, American Express, VVV Giftcard, Maestro, GiroPay, Bancontact en Google Pay.
iDeal (gratis)
iDeal werkt via internetbankieren van je eigen bank. Je hebt hiervoor geen speciale software of inlogaccounts voor nodig. iDeal is de makkelijkste, snelste en goedkoopste manier van betalen op internet. Wij krijgen direct een bevestiging van de bank dat de betaling bij ons binnen is en nemen je bestelling direct in behandeling.
Creditcard Visa/Mastercard/American Express (gratis)
Betaal gemakkelijk en veilig met je creditcard op MetOlijf.nl. Wij accepteren VISA, Mastercard en American Express.
Bancontact (gratis)
Mistercash is een betaalsysteem in België en is in 1979 ontwikkeld door een samenwerking tussen drie financiële instanties, de ASLK, BBL en de Kredietbank. Het is te vergelijken met het iDeal betaalsysteem in Nederland.
Billink: Achteraf betalen (gratis):
Billink voert voor www.metolijf.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van Billink via e-mail ontvangt om het/de gekochte product(en) te betalen. Je kunt bij www.metolijf.nl betalen met een digitale factuur.
Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert Billink een gegevenscontrole uit. Billink hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar
privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
Je kunt bij vragen altijd
contact met Billink opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de
Billink website.
VVV Giftcard (gratis)
Heb je een Giftcard ontvangen van de VVV? Deze kan je bij ons besteden. Bij de VVV Giftcard krijg je gelijk de mogelijkheid om te betalen met je VVV Giftcard in ons beveiligde betaalomgeving. Is je tegoed niet toereikend dan heb je de mogelijkheid om deze aan te vullen met iDeal of creditcard.
GiroPay (gratis)
GiroPay werkt hetzelfde als iDeal en is vooral gericht op de Duitse markt.
Google Pay (gratis)
Is een alternatieve betaalmethode waar je met Google Pay kan betalen.
Wat is de terugstorttermijn?
*Bij annulering
Achteraf betalen: je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde artikel.
iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt opgeheven
*Bij retourneren
Achteraf betalen: drie werkdagen. Indien je nog niet hebt betaald vervalt de betalingsverplichting.
iDEAL: drie werkdagen
Creditcard: vijf werkdagen
Kan ik ook betalen met acceptgiro?
Op MetOlijf.nl is er geen betalingsmogelijkheid met acceptgiro. Wil je achteraf betalen, dan kies je voor Billink, veilig achteraf betalen.
Wat is het IBAN rekeningnummer van MetOlijf.nl?
Dat is: NL63 SNSB 8838 8929 70 t.n.v. MetOlijf.nl BV te Haarlem.
Ik heb een MetOlijf.nl-code, wat nu?
Het kan zijn dat je van MetOlijf.nl of via een actie MetOlijf.nl-code hebt gekregen.
Deze code geeft recht op een korting, in de vorm van een percentage of bedrag, op je gehele bestelling.
Als je alle producten, die je wilt hebben, hebt toegevoegd aan je winkelwagentje ga je naar "winkelwagen". Hier staat een alinea met "MetOlijf.nl-code". Hier vul je de code in die op de bon staat. Klik op "voeg toe". Hierna zal de betreffende korting op alle producten worden gegeven.
Korting geldt niet op kortingsacties en cadeaubonnen.
Wat kan ik met spaarpunten?
Bij MetOlijf.nl kan je sparen voor korting met onze spaarpunten.
Per vijf euro ontvang je een spaarpunt. Iedere spaarpunt is € 0,12 waard.
Dit betekent dat je 2,5% kan sparen per bestelling.
Je mag helemaal zelf weten wanneer je je spaarpunten inwisselt bij een volgende bestelling.
Zijn alle producten dierproefvrij?
Dierproeven voor eindproducten zijn sinds maart 2009 verboden binnen de Europese Unie. Daarnaast willen wij vermelden dat alle merken, die worden verkocht op MetOlijf.nl, nog nooit producten en ingrediënten op dieren hebben laten testen. Dat zou haaks staan op de milieuvriendelijke filosofie van MetOlijf.nl.
Zijn alle producten veganistisch?
De meeste van onze producten bevatten geen dierlijke ingrediënten. Uitzondering van ezelinnenmelk en de bijenderivaten zoals propolis, bijenwas en royal jelly. Deze zijn toegevoegd in een aantal producten. Wel zijn deze op biologische wijze verkregen. Deze staan echter vermeld in de actieve ingrediënten. Bij elke productomschrijving staat aangegeven of het product veganistisch is of niet.
Hoe zijn de producten vervaardigd?
Het respect voor de natuur is een van onze belangrijkste pijlers in onze filosofie. We proberen een zo klein mogelijke CO2-voetafdruk achter te laten en bekijken met onze leveranciers hoe we dit zo klein mogelijk kunnen houden. Dit realiseren we door de volgende eisen aan onszelf te stellen:
- We gebruiken zoveel mogelijk pure materialen van natuurlijke grondstoffen;
- We gebruiken een groot percentage organisch geteelde planten in onze cosmetica;
- We gebruiken geen dierlijke ingrediënten (met uitzondering van de bijenderivaten zoals propolis en bijenwas en ezelinnenmelk) en doen niet aan dierproeven;
- Steeds meer merken komen met recyclebare verpakkingen, zero-waste alternatieven of verpakkingen die al voor een deel bestaan uit post-consumer recycled plastic.
Het is onze plicht om onze natuur te beschermen en ruimte te creëren voor nieuwe generaties, om zo de levenskwaliteit te verbeteren en in harmonie met de natuur te leven.
Hoe worden de producten getest?
Alle natuurlijke producten welke je kan vinden op MetOlijf.nl zijn uitvoerig getest door dermatologen, voordat ze op de markt zijn gebracht. Elk cosmeticaproduct heeft een speciaal veiligheidscertificaat, ondertekend door dermatologen. Zo zijn alle producten vermeld op MetOlijf.nl voor iedereen te gebruiken en is de cosmetica een waardevolle aanvulling op de dagelijkse huidverzorging.
Tevens wordt elk product microbiologisch getest op bacteriën en gisten.
Welke slechte eigenschappen zijn er niet te vinden in de natuurlijke cosmetica op MetOlijf.nl?
Minerale oliën en vaseline worden gewonnen uit oliedistillatie. Ze hebben het vermogen om de poriën van de huid te blokkeren en zo de huid te beschadigen. Propyleenglycol komt eveneens van oliedistillatie en wordt in verband gebracht met vele allergieën. Bij welk product ook geen enkel merk dat je kan vinden op MetOlijf.nl gebruikt ingrediënten op basis van petroleum, omdat het geen vernieuwende of duurzame bron betreft.
Parabenen zijn conserveringsmiddelen die de huid kunnen irriteren. In de afgelopen jaren raken consumenten steeds meer bezorgd om parabenen in producten, dankzij publicaties die keer op keer de vervelende bijwerkingen van dit conserveringsmiddel aantonen. Onze merken gebruiken geen parabenen in de cosmetica, hebben dat nooit gedaan en zullen dat ook niet doen.
Alle plantenextracten die in onze natuurlijke cosmetica worden gebruikt, zijn niet genetisch gemodificeerd. Dit betekent dat alle merken alleen de ingrediënten uit de natuur halen, waarbij het natuurlijke proces niet in de weg zit of anderszins wordt beïnvloed.
Blijven ingrediënten altijd hetzelfde in elk product?
Met verloop van tijd kan het voorkomen dat de ingrediënten van een product worden gewijzigd. Dit heeft te maken met vernieuwde, verbeterde technieken welke beschikbaar zijn of dat er ingrediënten zijn die niet meer verkrijgbaar zijn.
Zo weet je ook zeker dat jouw favoriete product met de tijd mee gaat.
Zo kan het gebeuren dat wij op een specifiek product te horen krijgen dat de geur te sterk/te zwak is. Dit geven wij door aan de producent. Deze kan hierdoor doen besluiten om de geur iets aan te passen naar de behoefte van de klant.
Vroeger werden er ook ingrediënten gebruikt als parabenen en vaseline die we nu liever niet meer in cosmetica willen hebben. Ook dat is allemaal verdwenen uit de cosmetica welke wij nu verkopen.
Zoals je ziet zijn onze producenten altijd bezig om de meest nieuwe/vernieuwde ingrediënten toe te voegen aan een bestaande lijn om altijd vooruitstrevend te zijn. En dat juichen wij alleen maar toe.
Blijven geur/kleur altijd hetzelfde in elk product?
Het kan voorkomen dat een product met een nieuwe batch net een andere geur en/of kleurcompositie hebben dan de batch ervoor.
Zijn alle shampoos vrij van SLS?
Bij al onze shampoos wordt aangegeven dat ze vrij zijn van SLS: het synthetische Sodium Lauryl Sulfate. Dit kan huidirritatie veroorzaken; sterker nog – het wordt als maatstaf gebruikt om te laten zien hoe irriterend een product is. Gelukkig heeft geen van onze shampoos dit ingrediënt.
Wel hebben sommige van onze shampoos Sodium Laureth Sulfate (SLES). Hoewel de naam anders doet vermoeden, heeft SLES geen directe link met SLS, behalve dat het de huid vrijmaakt van vet en dat het een rijkelijk schuim vormt. Echter is de samenstelling compleet anders en bevat deze verzorgende en voedende fatty alcohols, in plaats van irriterende werkstoffen. De reden dat we SLES in sommige van onze shampoos hebben is omdat veel mensen het fijn vinden om een schuimende shampoo te gebruiken. In dat geval blijft SLES het beste en meest effectieve ingrediënt. Ook in de behandeling van vet haar kan Sodium Laureth Sulfate uitkomst bieden; het neemt de vetten op als een spons en zorgt ervoor dat de hoofdhuid weer een normale talgproductie krijgt en zodoende huidirritatie afnemen. SLES is gebouwd uit vettige alcoholen; zoals de verzorgende vettige alcoholen in kokosnoot. SLES is een milde reiniger die dus vooral baat geeft bij mensen die last hebben van een vette, onzuivere huid of vettig haar. En heb je last van acne? Ook dan is SLES een doeltreffende, effectieve en snelle manier om overtollig talg te reduceren, de poriën weer vrij te krijgen. In al onze producten waar SLES is toegevoegd (dat vind je bij elk product in de productinformatie en INCI-lijst), zijn tal van verzorgende, beschermende en hydraterende ingrediënten toegevoegd. Zo kan SLES z'n werk doen én wordt de huid tegelijkertijd gevoed en gekalmeerd.
Voor degene die helemaal geen sulfaten wil in zijn shampoos, kan kiezen voor sulfaatvrije shampoos – die hebben we ook. Als je op de pagina van de natuurlijke shampoos bent, kun je het filter ‘sulfaatvrij’ aanklikken en vind je alle sulfaatvrije shampoos.
Kan ik de aangeboden producten op MetOlijf.nl ook in mijn (web)winkel verkopen?
De producten zijn voor iedere particulier te bestellen op MetOlijf.nl.
Voor het verkopen van de producten in je eigen (web)winkel kan je het beste naar Eleona (
website).
Kan ik voor elk bedrag een bestelling plaatsen en/of laten versturen?
Wegens duurzaamheid kunnen wij geen bestellingen versturen onder de € 12,50. Ook apart versturen wij geen producten welke een lagere waarde hebben dan € 12,50.
Wordt er milieubewust naar de verpakking gekeken?
Wij verpakken jouw bestelling in FSC-gecertificeerde verzenddozen. De vulling bestaat uit gerecycled papier.
Krijg ik altijd gratis samples/staaltjes bij mijn bestelling?
Bij elke bestelling kan je in je winkelmandje zelf twee samples toevoegen.
Stel je helemaal geen prijs op het ontvangen van samples, dan hoef je niks te doen. Er zullen dan geen samples meer worden toegevoegd.
Aan de samples kunnen geen rechten worden ontleend. Deze worden kosteloos toegevoegd aan je bestelling indien beschikbaar en geven slechts een indicatie van wat er eventueel kan worden besteld op onze website.
Kan ik korting krijgen als ik grote hoeveelheden bestel bij MetOlijf.nl?
Wij geven geen speciale kortingen op bestellingen met grote hoeveelheden. We doen ons best om de artikelen zo scherp mogelijk te prijzen, zodat je altijd goed zit bij ons. Daarnaast spaar je ook voor spaarpunten bij iedere bestelling welke je weer als korting kan inzetten op elke volgende bestelling.
Ik heb een klacht, wat nu?
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening of producten zoals jij die ervaren hebt.
Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht aan ons door te geven.
Dit kan per e-mail of chat.
MetOlijf.nl zal de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
* via e-mail.
Ons e-mailadres is: klantenservice@metolijf.nl.
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij jou hiervan op de hoogte stellen.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag
(www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Geldt er op jullie producten wettelijke garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook
een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Is MetOlijf.nl aangesloten bij een keurmerk?
MetOlijf.nl is aangesloten bij het onafhankelijke
Thuiswinkel Waarborg. De Thuiswinkel Waarborg-voorwaarden zijn gebaseerd op de door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.
De bij de Thuiswinkel Waarborg aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code.
Je kan dus met een veilig gevoel bij ons winkelen.
Waar vind ik informatie over MetOlijf.nl?
MetOlijf.nl bestaat sinds 2014 en is opgericht na de lancering van het merk Macrovita in Nederland.
Het belangrijkste ingrediënt binnen een groot gedeelte van de producten op MetOlijf.nl bestaat uit pure en koudgeperste olijfolie, afkomstig uit Griekenland.
Zo is de naam MetOlijf.nl geboren.
MetOlijf.nl beschikt tevens over het Thuiswinkel Waarborg keurmerk en kan je ons altijd een e-mail sturen voor persoonlijk advies of andere vragen.
Chat je liever met een medewerker, dan kan dat ook. De chat vind je rechts onderin van de webshop.
Is het verpakkingsmateriaal milieuvriendelijk?
Al ons verpakkingsmateriaal is, waar kan, milieuvriendelijk.
Zo zijn al onze verzenddozen afkomstig van FSC karton. Het eventuele vullingsmateriaal is FSC-gecertificeerd kraftpapier.
De producten zelf zitten vaak in een plastic fles of tube. De producenten zijn hier mee bezig om ook dit zo milieuvriendelijker te maken. We hebben daarom veel zero-waste producten en zijn merken als APIVITA en Papoutsanis bezig om de verpakkingen voor een groter deel te laten bestaan uit post-consumer gerecycled plastic.
Mocht je vragen hebben over onze milieuvriendelijkere verpakkingen en/of andere vragen wat betreft onze (circulaire) bedrijfsvoering, neem dan gerust contact met ons op.
Kan ik een bezoek brengen aan MetOlijf.nl?
Het is helaas niet mogelijk om een bezoek te brengen aan MetOlijf.nl. Mocht je advies willen dan kan dat via de e-mail, telefoon of de chat.